Hoe wij het verschil maken
CORE
CONCEPT
Onderscheidende marketing en communicatie begint bij ons met ideeën, ideeën en nog eens ideeën.
Samen met onze opdrachtgevers houden we het merk tegen het licht en bekijken het van alle kanten. Met altijd de doelgroep op één, en in ons achterhoofd de doelstelling. Your brand is what people say about you when you’re not in the room, is een bekende uitspraak van Jeff Bezos, CEO van Amazon. Het geeft goed aan dat een merk niet alleen gaat over wat je ziet, maar over het totaalbeeld dat mensen van je hebben.
Het uiteindelijke resultaat van deze fase leidt tot een creatief concept. Met dit concept hebben we een onderbouwd visueel plan in handen dat intern en extern richting geeft aan vormgeving, fotografie en het verhaal van het merk.
CREATIE
Jouw doelgroep bepaalt op welke kanalen je je het beste kan focussen. En ieder bedrijf is uniek en heeft een eigen verhaal. Zowel online als offline brengen we bedrijven en hun doelgroepen samen. We kijken waar de doelgroep zich on- en offline bevindt en ontwikkelen we een praktische strategie afgestemd op de doelstellingen. We richten online kanalen in en ondersteunen we bij het opstellen van een contentkalender en de creatie van content.
Daarnaast ontwikkelen we gebruiksvriendelijke websites en webshops. We zorgen voor een juiste mix van vorm, kleur en inhoud die bezoekers overtuigt en aanzet tot actie. Websites die meer zijn dan een online visitekaartje en écht tot de verbeelding spreken.
Bij Branding Friends gaan we ook een stap verder met vormgeving en techniek. We implementeren de juiste tools (Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager, de Facebookpixel) die de vindbaarheid verbeteren en campagnes meetbaar effectiever maken. Voor een optimaal resultaat zetten we je website ook fysiek op de kaart, met vermeldingen op Google Maps en Google Business.
Modellen helpen om structuur aan te brengen in een aanpak, zo ook het 3C-model: wat is het verhaal, wat is de strategie en hoe wordt er gecommuniceerd? En dat het dan ook nog eens klopt en er prachtig uitziet. Dat is de kern van ons werk en zo brengen wij organisaties stapsgewijs naar een betere wereld met transitiemarketing!
Per project kijken we naar jouw behoeftes
Zie hier voorbeelden waar we verschillende onderdelen van het 3C model hebben toegepast.
SDG House stedendriehoek
Het SDG House van de Stedendriehoek is gevestigd bij Ondernemershuis Deventer. Hiermee zijn ze het aanpreekpunt in deze regio om de implementatie van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) van de Verenigde Naties te versnellen.
Green Vault Storage
Green Vault Storage is een bedrijf dat zich inzet voor een duurzame toekomst door het ontwikkelen en aanbieden van energieopslag oplossingen. Het bedrijf biedt een totaalpakket aan, inclusief de financiering, installatie en het beheer van de energieopslagsystemen.
Elke dag gaan meer bedrijven in transitie
Branding Friends in Nederland
Nog niet helemaal duidelijk?
Het is de basis waar het merk voor staat, wat het uniek maakt en wat het merk onderscheidt. Het echte verhaal!
Met het concept hebben we een onderbouwd strategisch en visueel plan in handen dat vanuit het verhaal intern en extern richting geeft aan vormgeving, fotografie, tekst en content.
In de creatiefase ontwikkelen wij passende en doeltreffende online en offline uitingen om het verhaal dat we samen hebben ontwikkeld te versterken en tot leven te brengen.
Compact, adequaat en levert. Ze geven inspiratie en bieden een vele deskundigheden waar we met plezier gebruik van maken. Voor Deventer Helpt Isoleren heeft Branding Friends outdoor reclame, promotiematerialen, flyers, de website en diverse social media-uitingen verzorgd.