Transitiemarketing
Transitiemarketing is een aanpak die organisaties helpt om de bijdrage die ze leveren aan een betere wereld als meerwaarde te communiceren richting alle stakeholders. Dit geeft lange termijn resultaten, onderscheidend vermogen en dus sterke merken. Hierdoor worden organisaties geïnspireerd om op hun beurt ook een positieve bijdrage te leveren. Wat leidt tot een sneeuwbaleffect dat de samenleving in de goede richting beweegt.
Voorbeeldfunctie
Merken en individuen die zichzelf zien als duurzame en inspirerende krachten en zich inzetten om een blijvend verschil te maken voor zowel de huidige als toekomstige generaties zijn een voorbeeldfunctie voor anderen. Deze merken nemen hun rol serieus en zijn een bron van inspiratie. Ze streven ernaar om samen te werken met anderen die dezelfde visie delen: ze zijn transitiemarketeers.


Sneeuwbaleffect
Transitiemarketing kan op vele manieren worden ingezet, bijvoorbeeld door het te koppelen aan de SDG’s (Sustainable Development Goals). Recentelijk is er bijvoorbeeld een nieuwe SDG 18 Sneeuwbaleffect geïntroduceerd. Samen kunnen we stappen zetten voor een betere toekomst en wereld, elkaar inspireren om impact te maken en dat kun je visualiseren met het sneeuwbaleffect.
Naast de SDG’s zijn er ook talloze andere goede initiatieven, zoals MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen), sociaal ondernemen en de hele energietransitie vraagt ook om vele acties. Voor al deze zaken kan transitiemarketing worden ingezet: anderen inspireren met hun verhaal om bij te dragen aan een betere wereld!
Projecten
Transitiemarketing is voor ons geen loze kreet! Ter inspiratie tonen we hier een aantal van onze projecten die een positieve bijdrage hebben opgeleverd en impact hebben gemaakt.
Zij gingen jullie al voor
Transitiemarketing is een groeiende beweging die steeds meer sectoren beïnvloedt. Hier een aantal voorbeelden van organisaties die daarmee aan de slag zijn gegaan.








Inspirerende voorbeelden van anderen
Marketing en reclamebureau Deventer voor Branding Friends
Marketing en reclamebureau in Deventer – SEO-technieken voor betere vindbaarheid Om een zo hoog mogelijke positie op Google te bereiken, gebruiken marketeers verschillende technieken. Een van de meest efficiënte methoden…
De toekomst van AI in bedrijven
AI: Efficiëntie, ethiek en innovatie Artificial Intelligence (AI) transformeert de manier waarop bedrijven werken. Van chatbots tot spraakgestuurde assistenten en geautomatiseerde workflows: AI-tools helpen bedrijven efficiënter te werken en klantinteracties…
Vadain, een familiebedrijf met een missie
Vadain’s duurzame toekomst Hoe ze de interieurbranche duurzamer en mensgerichter maakt De transitie naar een duurzamere en mensgerichtere economie is in volle gang. In onze podcast spraken we met Michiel…