Skip to content Skip to footer

Energie voor Elkaar

De uitdaging

Energie Voor Elkaar wilde zich beter positioneren binnen de energietransitie. Hun unieke kracht als platform voor het ontwikkelen van productmarktcombinaties was onvoldoende zichtbaar, zowel voor investeerders als grote klanten. Er was behoefte aan een heldere merkstrategie die hun unieke waarde onderstreept en vertaalt naar een onderscheidende communicatieaanpak.

Onze aanpak

Branding Friends begon met het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie, inclusief de kernboodschap en positionering. Door onze unieke 3C+ methodologie onderzochten we de fundamentele waarden van het bedrijf en vertaalden deze naar een heldere propositie. Dit proces leidde tot de ontwikkeling van de strategie ‘Circle of Experts’, waarin de samenwerking met partners en experts centraal staat. Daarnaast hebben we een compleet nieuwe huisstijl ontworpen die deze visie weerspiegelt en de herkenbaarheid vergroot.

Concrete stappen

  1. Diepgaande analyse van de markt, doelgroep en concurrenten.
  2. Ontwikkelen van de merkstrategie en visuele identiteit.
  3. Creatie van een nieuw logo en huisstijl, doorgevoerd in alle communicatiemiddelen.
  4. Implementatie van de nieuwe strategie in samenwerking met het team van Energie Voor Elkaar.

Het resultaat

De nieuwe aanpak ‘Circle of Experts’ positioneert Energie Voor Elkaar als een toonaangevend platform binnen de energietransitie. De visuele rebranding zorgde voor een herkenbare en professionele uitstraling, die aansluit bij de verwachtingen van zowel investeerders als grote klanten. Het bedrijf wordt nu gezien als een betrouwbare partner voor innovatieve samenwerkingen.

Ook samenwerken?

Wil jij jouw organisatie ook positioneren als dé expert in jouw branche? Neem contact op met Branding Friends en merk het verschil!

Circle of Experts - Energie Voor Elkaar
Herpositionering en strategische ontwikkeling

Versterken van herkenbaarheid en positionering van Energie voor Elkaar als platform voor productmarktcombinaties binnen de energietransitie. Daarnaast een duidelijker profiel creëren voor investeerders en grote klanten.

CliëntEnergie voor ElkaarJaar2024DienstHerpositionering en strategieShare